ל"ג בעומר התש"פ: חלאקה בשילה הקדומה

קלמן טלר No Comments on ל"ג בעומר התש"פ: חלאקה בשילה הקדומה

אל הנער הזה התפללתי: אתר שילה הקדומה מציע: עריכת חלאקה לילדים במקום שבו עמד המשכן, ושממנו – בעצם – התחיל מנהג החלאקה | כל הפרטים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"שגרת הקורונה" פגעה, בין היתר, באירועי ל"ג בעומר המסורתיים במירון, דבר שגורם לאכזבה רבה בקרב אלפי ילדי 'חלאקה' ובני משפחותיהם, שהמתינו זמן רב לחגיגה הגדולה בהר מירון בל"ג בעומר, ויאלצו לוותר עליה בשל הנסיבות החריגות.

למרות זאת, פיצוי הולם הם יוכלו למצוא באתר שילה הקדומה. כמידי שנה, האתר יהיה פתוח למבקרים בל"ג בעומר, לרבות כל האטרקציות הנלוות. גולת הכותרת הם מתחמי החלאקה במקום שבו עמד המשכן – ושממנו בעצם התחיל מנהג החלאקה כפי שאנו מכירים אותו.

כפי שמובא בספרים הק', מנהג החלאקה התחיל דווקא בקבר שמואל הנביא. כידוע, שמואל היה נזיר ולא סיפרו את שערות ראשו, "ותעלהו עמה כאשר גמלתו.. ותביאהו בית ד' שלו..", נאמר. אמו חנה הביאה אותו למשכן. כך בעצם ההורים של הילד מקדישים אותו כמו שמואל, ולא מספרים את שערות ראשו עד גיל שלוש, ובעצם מבטאים בזה את הרצון להקדיש את הילד לעבודת ה'.

במשך מאות שנים ערכו יהודים את החלאקה בקברו של שמואל הנביא, ורק אחרי שהמוסלמים אסרו את הכניסה לשם – המנהג עבר למירון.

השנה, כאמור, מתאפשר לערוך את החלאקה במקום המשכן עצמו, המקום אליו הביאה חנה את שמואל.

יודגש כי המתחמים כולם בשטח הפתוח, ונשמרים בהם כל הכללים וההנחיות של משרד הבריאות. שעות הפעילות הינם מתשע בבוקר עד חמש אחר הצהרים, ובהנהלת האתר התאימו אותו מראש למבקרים רבים ע"פ הדרישות וההנחיות המיוחדות של תקופת הקורונה.

"המבקרים יוכלו להנות מכל האטרקציות והסיורים במקום, כאשר במתחמי החלאקה דאגנו ל"אווירת מירון" עם ניגוני ל"ג בעומר ועוד", מספרים המארגנים וקוראים לציבור להגיע לחגוג את היום המיוחד באווירה בלתי נשכחת.



0 תגובות